Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

View previous topic View next topic Go down

Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

Post  pseudon on 14th June 2009, 13:18

Kenaikan pangkat/jawatan dalam bidang pendidikan amat berbeza berbanding mereka yang bekerja dengan kerajaan di JPA/Audit/ dan kementerian lain. Pergerakan DG41 ke DG48 begitu lambat kecuali menjadi guru cemerlang... Majoriti guru terpaksa menunggu sehingga 22 tahun untuk mendapat gred DG48 sedangkan dalam perkhidmatan lain, hanya 7 tahun..
Jawatan yang dipegang pula tidak diiktiraf untuk mendapat kenaikan pangkat (DG)..seperti Guru DG44 hanya dilantik ke jawatan hakiki PK DG44, dan yang telahpun DG48 dilantik ke jawatan DG48 ( pengetua ).. Tiada imbuhan kenaikan gaji jika diberi pengiktirafan untuk memegang jawatan PK atau Pengetua..hanya elaun. Berbeza dengan perjawatan bagi mereka yang bukan guru..begitu cepat mendapat kenaikan pangkat/jawatan.
tentunya hal ini bukanlah perjuangan CUEPAC / NUTP... Golongan yang sentiasa membawa mimpi buruk kepada golongan Profesional dan Pengurusan ...yang belajar hingga ke universiti secara terus, tanpa berhenti belajar untuk bekerja dan sambung balik pelajaran..
>>>>>PPPSlah golongan yang malang dan dianaktirikan....
Kecewa? ...ya
Merencatkan matlamat Guru Pembina Negara Bangsa?...TIDAK SEKALI-KALI..sanggup korban wang ringgit sendiri lagi...

pseudon
User
User


Back to top Go down

Re: Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

Post  .:Chaos:. on 14th June 2009, 16:39

Nasib baik aku PPPLD jew. huhu... yang peliknya zaman sekarang banyak pulak golongan pro dari universiti mohon pendidikan padahal diaorg dah tau yang bidang guru lah yang paling lambat naik pangkat berbanding bidang lain... yang apply berpuluh ribu.... nanti dah jd guru baru korang tau...

.:Chaos:.
Administrator
Administrator


Back to top Go down

Re: Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

Post  che gu biase on 20th June 2009, 11:46

.:Chaos:. wrote:Nasib baik aku PPPLD jew. huhu... yang peliknya zaman sekarang banyak pulak golongan pro dari universiti mohon pendidikan padahal diaorg dah tau yang bidang guru lah yang paling lambat naik pangkat berbanding bidang lain... yang apply berpuluh ribu.... nanti dah jd guru baru korang tau...

bersyukurlaaa dgn apa yg ada... cuba tgk org lain.. ada lg yg susah..

che gu biase
Members
Members


Back to top Go down

Re: Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

Post  pseudon on 27th June 2009, 14:02

Siapa tu golongan berijazah yang lagi susah dalam gomen ni???.. Sori saya tak ada statistik tu.. bley kongsi

pseudon
User
User


Back to top Go down

Re: Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

Post  pseudon on 27th June 2009, 14:04

Budak yang br kuar u tu..dapat kerje sementara dengan gaji RM1000.00 diaorang sanggup...ni plak keje tetap...takde peliknya..

pseudon
User
User


Back to top Go down

Re: Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

Post  juradi on 19th February 2010, 16:06

selalu kalau cikgu yang dah nak pencen cerita...
cikgu dulu-dulu bagus, rajin, tapi cikgu zaman sekarang malas, tak macam orang dulu-dulu...

tapi hakikatnya disekolah sekarang semua tugas berat , tugas di padang cikgu baru yang buat..
cikgu yang dah lama ni... dok tolak tugas... cikgu baru jadi mangsa...

aku dah naik muak bila dengar ucapan pegawai , guru lama cakap orang zaman depa lagi baguih...
hentikahlah.... cakap tak serupa bikin...

.

juradi
User
User


Back to top Go down

Re: Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

Post  .:Chaos:. on 20th February 2010, 20:04

juradi wrote:selalu kalau cikgu yang dah nak pencen cerita...
cikgu dulu-dulu bagus, rajin, tapi cikgu zaman sekarang malas, tak macam orang dulu-dulu...

tapi hakikatnya disekolah sekarang semua tugas berat , tugas di padang cikgu baru yang buat..
cikgu yang dah lama ni... dok tolak tugas... cikgu baru jadi mangsa...

aku dah naik muak bila dengar ucapan pegawai , guru lama cakap orang zaman depa lagi baguih...
hentikahlah.... cakap tak serupa bikin....

bergantung pada guru jgk.. ada guru lama yg turun padang jgk tau.. x semua guru lama cam gitu dan x semua guru baru sanggup buat keja lebih.. diaorg suh gru baru buat keje sebab nak bg guru 2 pengalaman...

.:Chaos:.
Administrator
Administrator


Back to top Go down

Re: Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

Post  che gu biase on 28th February 2010, 23:21

camne nk reply... testing 123...
dah lama x singgah..

che gu biase
Members
Members


Back to top Go down

Re: Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

Post  che gu biase on 28th February 2010, 23:24

.....

che gu biase
Members
Members


Back to top Go down

Re: Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

Post  che gu biase on 28th February 2010, 23:30

.:Chaos:. wrote:
juradi wrote:selalu kalau cikgu yang dah nak pencen cerita...
cikgu dulu-dulu bagus, rajin, tapi cikgu zaman sekarang malas, tak macam orang dulu-dulu...

tapi hakikatnya disekolah sekarang semua tugas berat , tugas di padang cikgu baru yang buat..
cikgu yang dah lama ni... dok tolak tugas... cikgu baru jadi mangsa...

aku dah naik muak bila dengar ucapan pegawai , guru lama cakap orang zaman depa lagi baguih...
hentikahlah.... cakap tak serupa bikin....

bergantung pada guru jgk.. ada guru lama yg turun padang jgk tau.. x semua guru lama cam gitu dan x semua guru baru sanggup buat keja lebih.. diaorg suh gru baru buat keje sebab nak bg guru 2 pengalaman...


betui tu... baru la ada pelapis nyer

che gu biase
Members
Members


Back to top Go down

Re: Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

Post  .:Chaos:. on 1st March 2010, 22:34

betui tu... baru la ada pelapis nyer

Pelapis yang serba tahu dan mantop...

.:Chaos:.
Administrator
Administrator


Back to top Go down

Re: Golongan Profesional dan Pengurusan dianaktirikan dalam bidang pendidikan

Post  Sponsored content Today at 18:27


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum