Tugas Guru

 :: KERJAYA :: SEKOLAH

View previous topic View next topic Go down

Tugas Guru

Post  .:Chaos:. on 9th April 2009, 13:53

Mengajar lebih senang kalau dibandingkan ngan kerja yang lain.
tetapi guru zaman sekarang mengajar hanya seketika saja, banyak masa digunakan untuk kerja2 pejabat.
mcm saya semalam, sebagai s/u koko mcm2 kerja, ngan surat, minit mesyuarat, latihan koko, taklimat, data itu, data ini... huh..

tetapi sebagai guru, semua tanggungjawab harus dilaksanakan...

persoalannya? wajarkah guru dibebankan dengan tugas yang banyak selain mengajar?

Subhanallah....

.:Chaos:.
Administrator
Administrator


Back to top Go down

memang pun..

Post  HanimSKSB on 14th April 2009, 23:24

tugas cikgu skrg lebih kpd pengkeranian.. semua kerja mcm baut surat.. isi data.. ntahapa2 lagi ntah yg kdg2 tu mengganggu waktu p&p kita.. bila pencapaian murid turun, mula la nak salahkan cikgu. sedangkan kita n:bad_egg:i mnrima arahan.buat smua tu smpai x smpat nak fkr kaedah yg ssuai nak tgktkan prestasi.. sape yg nak disalhkan dalm hal ni..

HanimSKSB
User
User


Back to top Go down

mmg pon

Post  shah on 16th April 2009, 02:11

mmgla, tp nak wat camne..dah tugas..kdg2 tu kalau dah nak ikutkan semua tu,
kerja mengajar kita tinggal..bkn sengaja..kdg2 nak kena anta cpt2..
tp nak buat mcmne,kita org bawah ikutjela walaupun x rela...
kerja tetap keje.. kalau x nk kene bambu dgn pihak2 yg trtentu, ikutjela..
tp kalau dh ada yg dtg tgk,kalau x siaptu ckpjela x siap....

oh ye..kpd sesape yg ada jd s/u koku..mntak tlg sesangat kasi list isi kandungan
yg perlu ada dalam fail kokurikulum..maklumla, sekolah kecik ni..byk kekurangan..

shah
User
User


Back to top Go down

Re: Tugas Guru

Post  che gu biase on 17th April 2009, 12:34

memang banyak tugas2 pengkeranian... kadang-kadang benda2 yang remeh- temeh.. huhuhuhu

che gu biase
Members
Members


Back to top Go down

Re: Tugas Guru

Post  .:Chaos:. on 20th April 2009, 18:51

biler la nak dapat guru yang tugasnyer sebagai kerani jew? ader ker? huhu

.:Chaos:.
Administrator
Administrator


Back to top Go down

Re: Tugas Guru

Post  che gu biase on 20th April 2009, 21:09

.:Chaos:. wrote:biler la nak dapat guru yang tugasnyer sebagai kerani jew? ader ker? huhu

guru serba boleh

che gu biase
Members
Members


Back to top Go down

Re: Tugas Guru

Post  .:Chaos:. on 23rd April 2009, 20:22

guru serba boleh? hmmm...
susah gak nak dapat guru yang mcm 2..
ada ker chegu?

.:Chaos:.
Administrator
Administrator


Back to top Go down

Re: Tugas Guru

Post  che gu biase on 14th May 2009, 15:40

huhuhu

che gu biase
Members
Members


Back to top Go down

Re: Tugas Guru

Post  afroluke on 31st May 2009, 02:29

Nama pun government servant... Dalam surat pun sebelum tandatangan ada tertulis "YANG MENURUT PERINTAH". Nak tak nak ikut je la. Kerja yg dah diberi kena buat tanpa sebarang rungutan dan komen.. Kalu pentadbir panggil masa cuti utk buat kerja pun kena ikut gak.. Tak bleh melawan, nanti kena tindakan tatatertib.. silap2 leh masuk ISA.. hehehe... lol! Kalu dapat pentadbir yang ada perikemanusiaan Alhamdulillah.. Kalu dapat yg tak ada sifat tu.. MasyaAllah.. Nauzubillah.. Sebab dah pernah rasa.. hehehe... Sori la kalu cakap cam ni.. berdasarkan pengalaman.. Apa yang penting, cuba la happykan diri di persekitaran tempat kerja agar kita tak tension memanjang... Cuba settlekan kerja yg ada sebelum dapat kerja baru.. Selagi belum tutup mata kerja kerja kerja... afro

afroluke
User
User


Back to top Go down

Re: Tugas Guru

Post  qiera on 3rd June 2009, 19:25

buat je ah cikgu...samalah kita... what

qiera
User
User


Back to top Go down

Re: Tugas Guru

Post  che gu biase on 13th June 2009, 22:52

satu-satunyer pekerjaan yg xda noktah... di skolah, di umah, hari sekolah, hari cuti, apa yg kita fikir? SEKOLAH huhuhuh

che gu biase
Members
Members


Back to top Go down

Re: Tugas Guru

Post  Sponsored content Today at 18:27


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 :: KERJAYA :: SEKOLAH

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum